Madrid, de eerste twee dagen - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Oscar Lemmens - WaarBenJij.nu Madrid, de eerste twee dagen - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Oscar Lemmens - WaarBenJij.nu

Madrid, de eerste twee dagen

Door: Oscar

Blijf op de hoogte en volg Oscar

10 November 2009 | Spanje, Madrid

Aan het vertrek uit Eindhoven en de aankomst in Madrid was ik niet van plan veel woorden te wijden, behalve een klein bedankje voor ons uitgebreide afscheidscommité en dat het een verademing was uit te stappen in Madrid na een turbulente vlucht onder leiding van een team Oekraïners. De eerste stappen in Madrid waren weliswaar misstappen (metrokaartje in een bus-ding gestouwd dat daardoor op tilt sloeg, begon te piepen als een malle en onze 10-ritten kaart à 7,40 inslikte + het hotel voorbijgelopen en enkele kilometers met bagage bergopgelopen verder teruggewezen door een Spanjaard die er de lol wel van kon inzien), maar we leren snel, en dus waren we diezelfde middag in het centrum van Madrid te vinden. Ik wil niet zeggen dat het centrum van wereldstad Einhoven hierbij verbleekt, maar het is toch echt een ander verhaal. Grote boulevards, mooie parken, grote (en vooral heel erg veel) winkels en vooral heel erg veel restaurantjes, barren en cafées. Uiteindelijk eindigden we helaas niet dinerend in een van die cafés, maar doodgewoon op de hotelkamer met een stuk stokbrood en een veel, veel te grote verpakking Jamon Iberico.
We lagen er, vermoeid door de eerste dag in Madrid, vroeg in en de volgende morgen dan ook weer vroeg uit. Ontbeten met koffie en churros in een klein barretje en daarna naar het Thyssen, zeker een aanrader! Wat een schilderijen, modern en klassiek. Die middag geluncht met een broodjehamkaas in een parkje en daarna nog ff door de stad gelopen. Tot de conclusie gekomen dat de verpakking ham eigenlijk toch wel op moest, hebben we toen een meloen gekocht en die samen met de ham opgegeten, een mooi dineetje! (Alleen al 2 dagen niet warm gegeten, dus de kans is groot dat de Mac of een Spaanse kebabtent daar morgen verandering in gaat brengen). Conclusie na de eerste twee dagen: Madrid heeft alles wat ik ervan verwachte!
Ohja, om nog even wat zout in de wonden te strooien: het weer. Ik weet niet hoe het in Einhoven is, maar hier schijnt het zonnetje en is het zo´n 15 graden, prima dus.
Dat was het eigenlijk wel weer, morgen Museo Prado en misschien nog even langs Estadio Bernabeu en dan de dag erna naar Cordoba, de stad van de Mequita. Mooie vooruitzichten dus.
En natuurlijk, hoewel het hier best prima is, mis ik Eindhoven stiekem ook wel een beetje...
Tot over een paar daagjes denk ik!
Lataaa

• 10 November 2009 - 21:34

Fabiola:

zucht ik ben zo jaloers...stuur wat zonnestraaltjes deze kant op aub:P

• 11 November 2009 - 16:06

Kevin Timmermans:

yo oscar madrid is super he. je moet zeker naar estadio bernabeu en dan rondleiding nemen;) veel plezier en benieuwd naar je volgende verslag
    latertje

• 13 November 2009 - 08:41

Etienne:

Een mooi begin van een stoere reis. Ik ben met Cas net 3 geleden weken geleden in Madrid geweest, en veel is herkenbaar (churros, musea). Veel plezier in Bernabeu, Cas en ik waren ervan onder de indruk.