Zon, zee, strand, Columbus en regen - Reisverslag uit Jerez de la Frontera, Spanje van Oscar Lemmens - WaarBenJij.nu Zon, zee, strand, Columbus en regen - Reisverslag uit Jerez de la Frontera, Spanje van Oscar Lemmens - WaarBenJij.nu

Zon, zee, strand, Columbus en regen

Door: Oscar

Blijf op de hoogte en volg Oscar

26 November 2009 | Spanje, Jerez de la Frontera

Olaa chicos y chicas!
Het is inmiddels donderdag de 26e, dag 18 alweer, tijd voor een teken van leven.
Mijn laatste verhaaltje eindigde in Tarifa, waar ik net was aangekomen.
In Tarifa ben ik tot maandag gebleven, beetje rondgehangen (want er is weinig anders te doen dan rondhangen op het gigantische strand of in de cafés en restaurantjes). Dus dat heb ik dan ook maar gedaan, veel gevoetbalt aan het strand en caféetjes gezocht om wat maten te maken. Het weer zat mee, veel zon en lekker warm. Dat was Tarifa wel eignlijk, niet heel spectaculair, vooral rustig en relaxed. Laat ik alleen niet de gigantische lamsbout onvermeld laten die ik zondag heb gegeten (ongeveer ter grootte van mijn onderarm alleen iets dikker) met een mooie pot bier erbij.
Maandag werd het langzaamaan weer tijd te vertrekken (in je eentje is het toch vrij saai zo aan het strand), dus dat heb ik dan ook maar gedaan, bestemming: Cadiz, stad van Columbus, ´het Europese Havana´. Veel rondgelopen, veel gezien, en lekker gegeten. Als je in Cadiz rondloopt denk je af en toe te zijn beland in de tijd van de ontdekkingsreizen naar Amerika. Hoogtepunt daarbij was de beklmming van de kerktoren waarvan je, als je bovenop bent, uitkijkt over Cadiz, een prachtig uitzicht, en aan de andere kant over de oceaan, waarop het zonnetje scheen. Was geweldig. Daarna wat door de winkelstraten gelopen en een pakketje naar huis gestuurd. Gisteren (woensdag) was het wel weer mooi geweest in Cadiz, had het wel weer gezien daar, en vertrokken naar Jerez, waar ik nu ben. In Jerez is het een stuk beter (hoewel het nu regent). De sfeer geweldig, de mensen zijn rustig en aardig, ik zit in een leuk pensionnetje en er is genoeg te zien en te doen. Gisteren ben ik naar een van de grootste sherry bodega´s (huizen) geweest in Jerez. (Misschien leuk om te weten dat de naam sherry komt van de arabische naam voor Jerez, Sherry, maar dat terzijde.) Dikke rondleiding daar en daarna natuurlijk geproefd, ja, dat was het wel hoor.
Als het niet had geregend was ik hier misschien nog wel langer gebleven, maar nu is de kans groot dat ik morgen weer vertrek. Ik ga het land uit, sterker nog, Europa uit. De afgelopen dagen heb ik besloten de kleine sprong naar Marokko te maken, gewoon even kijken hoe het daar is.
Maargoed, dat horen jullie wel als het zover is. Voor nou zeg ik: Dikke doei en auf wiedersehen!
P.S. Ontbijt in Spanje is geweldig! Warme chocolademelk met churros, of koffie met chocoladecake, dat is het betere werk!

  • 26 November 2009 - 10:43

    Danelien:

    Ik ben zooo jaloers op jou! Echt super dat je het zo leuk hebt, ben benieuwd wat je van marokko vindt als je daar eenmaal bent!
    LIefs xx

  • 26 November 2009 - 11:00

    \\//\/:

    éj Oscar,
    Fijn dat je je goed vermaakt!
    Ga er maar op uit ja (buiten EU), de wereld ontdekken! Ben toch wel jaloers op je!
    Lees je snel!
    Have fun!!

  • 26 November 2009 - 14:54

    Mitya:

    Hoi Oscar,

    Fijn om te lezen dat je levend en wel bent en dat je veel te zien krijgt! Leuk om even een verhaaltje te lezen over de belevenissen van niemand minder dan DE Oscar tussen de zenuwslopende college`s wiskundige analyse en lineaire optimalisatie door.

    Hou je taai!
    Mitya

  • 26 November 2009 - 15:00

    Maaike:

    Vedette! Wauw, ik ben jaloers. Jij zit daar met heerlijk weer en ziet allemaal mooie plaatsen in Europa, binnenkort ook in de rest van de wereld.. en ik zie alleen maar collegezalen ;)! Maar ik blijf trouw meelezen hoor, haha! Heel veel plezier met die leipe mocro flavour xxx

  • 26 November 2009 - 17:44

    Kevin:

    goed bezig ouwe. let wel goed op je spullen in marokko je zit nu in het hol van de leeuw:P. nu ff serieus, het klinkt echt super gaaf
    laterz

  • 26 November 2009 - 20:08

    Pim:

    Klinkt echt nice. Lekker genieten :)

  • 27 November 2009 - 16:56

    Jesse:

    haha alleen maar churros eten zeker!

  • 29 November 2009 - 13:55

    Henk:

    Hé Oscar, wat leuk om te lezen dat je jezelf lekker kunt bezig houden. Van de keren dat ik alleen erop uit was, kan ik me herinneren dat dit niet altijd meevalt. Als ik dit schrijf ben je waarschijnlijk in Marokko; ben ik zelf nooit geweest. Ben benieuwd hoe het je bevalt! Voor de rest is hier alles bij het oude.
    Veel plezier!!!!!! Henk

  • 29 November 2009 - 21:37

    Shan:

    Haha!! oscar jij bent zoon dwaas jonge haha!!:P hoe gaat het man lang niet meer gezien en gesproken wanneer kom je weer terug naar nl??!!:P we missen je hier wel bij lc we missen jou dwaze opmerkingen haha!!xD Maarja als je in nl bent laten we afspreken:) het is weer een beetje lang geleden mss ben je wel gegroeit ofzo nar de 3 meter en ook nog is gespiert wie weet haha xD nog veel plezier met je wilde avonturen reis en tot snel!! Groetjes.S ;)

  • 01 December 2009 - 13:09

    Laura:

    Over een paar daagjes krijg je weer reisgezelschap! Hou nog effe vol haha. Het klinkt wel goed allemaal, maarja ik ben natuurlijk al veel verder dan dit verhaaltje want ik heb nog met je gesmst!
    Geniet nog maar van je paar dagen alleen, ik hoor het nog wel ;)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Jerez de la Frontera

Wereldreis

Recente Reisverslagen:

10 Februari 2010

Cubaaa!!

03 Februari 2010

Mallorca

23 Januari 2010

Mallorca in de sneeuw, regen en zon

23 Januari 2010

Het nieuwe jaar: Lissabon en aankomst op Mallorca

02 Januari 2010

Lissabon (2)
Oscar

Actief sinds 28 Okt. 2009
Verslag gelezen: 175
Totaal aantal bezoekers 10119

Voorgaande reizen:

09 November 2009 - 30 November -0001

Wereldreis

Landen bezocht: