Van Córdoba naar Cambridge en terug (2) - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Oscar Lemmens - WaarBenJij.nu Van Córdoba naar Cambridge en terug (2) - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Oscar Lemmens - WaarBenJij.nu

Van Córdoba naar Cambridge en terug (2)

Door: Oscar

Blijf op de hoogte en volg Oscar

10 December 2009 | Spanje, Madrid

De was is gedaan, of beter, zit in de droger, dus het is tijd om m´n verhaaltje af te maken.
Het was inmiddels zaterdag en ik werd wakker in Madrid. De dag begon niet zoals ik het graag had gewild. Ik was in de veronderstelling dat in een wereldstad als Madrid een internetcafé makkelijk te vinden zou zijn, maar dat was niet het geval. De internetcafés die ik de dag ervoor had gezien waren dicht, en niemand kon me vertellen waar ik er wel een kon vinden. Ik heb waarschijnlijk alle politieagenten in Madrid-centrum, en dat zijn er nogal wat, gevraagd me te helpen, maar zonder resultaat. Dat wil zeggen, zonder dat ik een internetcafé vond, want resultaat was er: ik had een kleine halve marathon afgelegd door de straten van Madrid. Toen daar ook nog mijn lange zoektocht naar het postkantoor bijkwam, dat geen enkele Madrileen wist te vinden, kelderde mijn humeur naar een dieptepunt. Het lijkt me onwaarschijnlijk dat er ooit iemand zo chaggerijnig het postkantoor is binnen gestapt, maargoed, ik was er. Snel daarna vond ik ook een internetcafé (het bleek er vol van te zitten in het centrum, alleen net niet in de straten waar ik was geweest) en allerlei vrolijke leidjes kwamen in m´n hoofd (´Het is altijd lente in de ogen van de tandartsassistente´, ´Annabel´ en meer hoogstaande Nederlandse klassiekers). De rest van de middag op m´n kamer gezeten de boeken gelezen die ik had opgehaald van het postkantoor (2e pakketje van mamma). ´s Avonds weer lekker uit eten en op tijd naar bed (Cambridge komt eraan en dat wordt vroeg, heeeel vroeg).
Zondag rustig aan, weinig gedaan. Wat lekkere dingen gehaald en beetje op m´n kamer gehangen. Daarna de kamer een beetje opgeruimd voor Robin (die de dag erna zou komen en voor wie ik natuurlijk geen zwijnenstal kon achterlaten) en alles klaargemaakt voor de dag erna.
Maandag vertrok ik namelijk naar Cambridge, en wel om half 7 in de ochtend. Heel erg vroeg op dus, door een taxi naar het vliegveld gebracht (bussen en metro´s rijden nog niet op dat goddeloze uur van de dag) en ´even´ naar Cambridge gevlogen. (Wel op z´n Ryan-airs met flinke vertraging, net zoals op de terugreis, maargoed, ik had de tijd.) Vanaf Stanstead de bus naar Cambridge, waar ik de rest van de dag rond heb gehangen in het stadje en op ´mijn´ college (Magdalene). Lunch, diner en slaapplaats werden verzorgd en ik moet zeggen, ik heb in de afgelopen maand zelden zo confortabel gegeten en geslapen. ´s Middags nog een Engelse pint genomen in de Eagle, hét café van Cambridge, waar aan alle grote namen nu ook mijn iets minder grote naam toegevoegd kan worden als bezoeker(a). Verder waren er wat problemen met mijn telefoon, waarvan de batterij leeg was en ik de oplader niet bij had.
Dinsdag dus gewekt door de portier (om 7 uur, jawel!), ontbeten en naar mijn test. Ik had me voorbereid op een grote hal met misschien wel honderd studenten die allemaal aan een eigen bureautje aan hun test zouden werken, maar ik kreeg een ronde tafel aan de openhaard waar we met z´n drieen een testje, dat niet erg lastig was en vooral over logica ging, maakten, gevolgd door een essay over de vrije wil. Meteen daarna mijn eerste interview, over mij en mijn redenen om naar Cambridge te komen, een rustig gesprekje voor de openhaard in een dikke leunstoel (er miste alleen een dikke sigaar en een goed glas whiskey, maar ik voelde me oude professor genoeg). Vrijwel meteen daar weer na mijn tweede en laatste, subject-inteview, over filosofie dus. Het was erg pittig, met vragen over mijn essay over oneindigheid (dat ik eerder had ingeleverd) en ethiek. Alles bij elkaar weet ik niet of het nou goed of slecht is gegaan, we zullen het zien (uitslag in januari).
Woensdag terug naar Madrid, was veel te vroeg wakker (probleempje met Engelse en ´normale´ tijd, waar de chauffeur van de bus harder om kon lachen dan ik met mijn slaaphoofd) en na een lange tijd wachten op Stanstead en in het vliegtuig (vertraging, again...), had ik een prima vlucht en kwam ik rond half 2 in Madrid aan. Geluncht met Robin bij Burger King en ´s avonds Champions League gekeken bij een exotisch fruit diner. Jawel jongens en meisjes, deze boys zijn verstandig genoeg om actie te ondernemen tegen scheurbuik, zoals Dries het zou zeggen. Die middag nog even gebeld met pappa, mamma en tante Liesbeth, even wat bijpraten allemaal.
Nou, ik ben in madrid nou, we vertrekken morgen naar cordoba, en we zijn officieel begonnen met z´n tweeen! We gaan er een feestje van maken! Jullie horen spoedig weer van me (foto´s komen er ook echt aan!).
Ciaoooo!!

  • 10 December 2009 - 12:43

    Laura:

    wauw!
    nou maar 'wachten' op die uitslag.

  • 10 December 2009 - 13:02

    Annet:

    Hoi kosmopoliet
    Blij dat je nu met z'n tweeen bent? Zal wel heel anders zijn!Ben benieuwd of jullie nog naar Fuengirola gaan?
    Groetjes van Harrie en Elkin/Elroy ook

  • 10 December 2009 - 13:12

    Frank Van Der Linden:

    Gaat jou wel lekker, zo te zien! Kriskras door West-Europa en oversteken naar Cuba? Maar... hoe foejeje? (-zou Ellen kunnen vragen, aan mij dan.) Fijn leesbaar verslag trouwens jongen, inderdaad niet zonder gevoelens geschreven. Groeten uit Eindhoven van jouw enige echte oom genaamd Frank.

  • 10 December 2009 - 14:22

    Oscar Lemmens:

    Ja, heel fijn om met z´n tweeën te zijn. Het maakt het allemaal wat gezelliger en makkelijker ook! In je eentje ga je ook niet zo snel echt uit, met z´n tweeën wel.
    En ja, we zijn van plan richting Fuengirola te gaan om even langs te gaan bij Frans en Lina, maar daar moeten we nog even contact over hebben.
    Hoe ik me voel... Nou heel goed eigenlijk, rustig, relaxed en ik heb veel zin in wat komende weken ons gaan brengen!;)

  • 10 December 2009 - 16:13

    Jesse:

    haha kijk ze gaan dan,
    Robin erbij en meteen weer aan de burgers en het voetbal! Belooft wat voor de komende tijd!

  • 10 December 2009 - 18:37

    Thomas:

    ik durf te wedden dat het robin's idee was om te gaan lunchen bij de BK!

  • 10 December 2009 - 19:25

    Tadinha:

    hee lieve oscar!
    nou mijn eerste reactie dan. ik had nog niets gelezen, echt schandalig maar ik heb het dan ook zo druk, dat ik elke dag met hoofdpijn opsta en naar bed ga. wat zou ik nu graag bij jou madrid/cordoba zijn! maar het klinkt allemaal heel spannend, hopelijk brengen jullie het er met zn twee goed vanaf!

    heel veel liefs!

  • 11 December 2009 - 02:21

    Zach:

    Heej Oscar! 'K zie dat je al 'n leuke reis meegemaakt hebt. Jij komt ook naar Cuba, toch? Zou je ook even naar Amerika kunnen komen? Florida zit vlak bij en jij bent altijd welkom bij ons! :)

  • 13 December 2009 - 16:50

    Robin Peeters:

    Sowieso dat het een weloverwogen keuze van ons allebei was om voor de BK te gaan..
    Dat neemt verder niet weg dat het een prima lunch was!

  • 15 December 2009 - 18:14

    Diederik:

    Heey oscar en robin,

    fijn om te lezen dat jullie het na je zin hebben! De tijd met zijn tweeen doorbrengen is natuurlijk wel een stuk gezelliger!

    Maar effe iets heel anders. Zoals je weet ga ik vrijdag ook op vakantie naar madrid, jullie zijn er dan toch ook nog?? Is het leuk idee om een keer iets af te spreken, bijvoorbeeld zaterdag Real Madrid- Zaragoza kijken? (niet in het stadion, heb kaarten gezocht en gevonden, alleen de prijs werkte niet mee 175 euro!!!). Laat maar weten als je zin hebt en ook kan.

    Fijne dagen nog
    Diedrik

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Madrid

Wereldreis

Recente Reisverslagen:

10 Februari 2010

Cubaaa!!

03 Februari 2010

Mallorca

23 Januari 2010

Mallorca in de sneeuw, regen en zon

23 Januari 2010

Het nieuwe jaar: Lissabon en aankomst op Mallorca

02 Januari 2010

Lissabon (2)
Oscar

Actief sinds 28 Okt. 2009
Verslag gelezen: 112
Totaal aantal bezoekers 10147

Voorgaande reizen:

09 November 2009 - 30 November -0001

Wereldreis

Landen bezocht: