Van Córdoba naar Cambridge en terug (1) - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Oscar Lemmens - WaarBenJij.nu Van Córdoba naar Cambridge en terug (1) - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Oscar Lemmens - WaarBenJij.nu

Van Córdoba naar Cambridge en terug (1)

Door: Oscar

Blijf op de hoogte en volg Oscar

10 December 2009 | Spanje, Madrid

Ola, buenos dias todos!
Mijn laatste reisverslag schreef ik vanuit Córdoba, woensdag de 2e december, inmiddels ruim een week geleden. Tijd om te vertellen wat er allemaal is gebeurd tussen toen en nu.
Die woensdag heb ik afgesloten met een rijk avondmaal in een restaurantje onder het genot van een stierengevecht op tv en een wandelingetje door het verlaten en natte Córdoba.
Donderdag na ontbijt in een barretje een busticket voor Madrid gekocht voor de dag erna, aangezien alles met het geld al geregeld was. Daarna de middag doorgebracht met wat tekenen in het zonnetje, heel rustig en relaxed dus. ´s Avonds besloot ik dat het, bijna een maand na vertrek uit de stad met de meest geniale kebabzaken (Eindhoven dus), weer eens tijd werd voor kebab, aldus geschiedde. (Was lekker, maar niet zoals bij de Oriental in Eindhoven.) Daarna in slaap gevallen bij Ocean´s Eleven, zoals alles op de Spaanse tv, nagesynchroniseerd in het Spaans. Hoewel het goed is voor mijn Spaans is het toch niet altijd even prettig dat alles op tv is nagesynchroniseerd. De stemmen van Homer (The Simpsons) en Stewie (Family Guy) klinken toch een stuk leuker in het Nederlands, nog buiten het feit dat ik de helft van de grappen niet meekrijg.
Vrijdag busdag, anders valt het niet te zeggen als je 2,5 uur op het station moet wachten omdat je je hotel uitmoet voor 12 uur terwijl je bus vertrekt om 2, gevolgd door een busrit van goede 5 1/2 uur. In Madrid een prima hostalletje gevonden waar ik het weekend, en Robin daarna, prima kunnen blijven. ´s Avonds mogen genieten van een heerlijke pizza en een goede fles cola bij een mooie pot tennis.
Zaterdag tot en met gisteren volgen, ga nu eerst even de was in de droger gooien aan de overkant van de straat.
Hasta una media hora!
P.S. Het wordt winter in Spanje, de temperatuur daalt duidelijk. Hoewel het zonnetje haar best doet, is een trui overdag geen overbodige luxe. Achja, binnenkort weer naar de kust, en tot die tijd maar warm aankleden en me gelukkig prijzen dat het niet Nederlands koud is!:P

• 10 December 2009 - 11:57

Ellen:

En toen ......? ;)

• 10 December 2009 - 12:32

Kim:

Leuk om je verhalen te lezen! Ze zeggen dat het hier volgende week gaat sneeuwen, dus je zit daar wel goed!!
    Jesse gaat volgende week z'n eerste Connie-feest meemaken maar we zullen goed op 'm passen, ;)
    Have fun!

• 10 December 2009 - 14:24

Oscar Lemmens:

Krijgen jullie een witte kerst daar dan?:O Dan zit ik hier beter ja, volgende week hopelijk weer zwemmen in de oceaan!
    Klinkt goed, connie-feest, let maar goed op ´m! Doet ie ´t een beetje redelijk daar?