Córdoba en Sevilla - Reisverslag uit Sevilla, Spanje van Oscar Lemmens - WaarBenJij.nu Córdoba en Sevilla - Reisverslag uit Sevilla, Spanje van Oscar Lemmens - WaarBenJij.nu

Córdoba en Sevilla

Door: Oscar

Blijf op de hoogte en volg Oscar

21 December 2009 | Spanje, Sevilla

Het is ondertussen alweer maandag de 21e, de dagen vliegen voorbij, het regent hier in Sevilla en het is hoog tijd weer eens wat te schrijven, dus bij deze.
Ik ga gewoon verder waar ik gebleven was: vrijdag 11 december. Vrij weinig gedaan die dag, eerst per bus van Madrid naar Córdoba (een uur of 5, om 10 uur vertrokken) en daar snel een hostalletje gevonden. Een goedkoop, maar aardige kamer, enige nadeel: we kregen de airco niet warm en de kamer lag aan een binnenplaatsje, meteen buiten dus. Overdag geen ramp, maar ´s avonds, als het flink afkoelt in het binnenland, toch vervelend. Helaas kwam ik daar pas ´s nachts achter, wakkerliggend van de kou. De rest van die dag op een terrasje in de zon gezeten en goed uiteten geweest (tapa´s) terwijl we keken naar een stierengevecht op tv.
De volgende dag dus maar langer in bed blijven liggen, een nieuw hostalletje gezocht en gaan ontbijten. Zonnetje, sinaasappelsap, aan de rivier: ontbijt zoals het moet zijn. Daarna naar de Mezquita geweest. Ik was er paar weken terug ook al geweest, maar toch was het weer mooi. Daarna wat inkopen gedaan en een siësta gehouden. ´s Avonds hotdogs gegeten op de kamer bij Spaans voetbal op tv.
Zondag ontbeten met churros en chocolademelk. Ik kan het wel waarderen: oliebollen en chocolademelk als ontbijt. De rest van de dag door de stad gelopen en rondgehangen op de kamer. ´s Avonds bood de Burger King uitkomst (bijna alles gesloten, ze doen hier nogal fanatiek aan zondag dichtzijn).
Maandag bijzonder weinig gedaan, beetje rondgelopen, beetje tv gekeken, uiteten geweest en vooral heel veel niks gedaan.
Dinsdag ongeveer hetzelfde verhaal, lekker rustig door de stad gelopen en naar overhemden gekeken (ze hebben hier hele mooie overhemdenwinkels waarvan de wanden van boven tot onder bedekt zijn met overhemden). De dag afgesloten met pizza en ons lievelingsprogramma: Toma Cero (Neem Nul).
Woensdag werd het tijd weer te vertrekken, en wel naar Sevilla, dus dat deden we. Lichtelijk verkeerd ingelicht kwamen we terecht in de meest luxe TGV die ik ooit gezien heb en een klein uurtje later waren we in Sevilla. Hier was het droog, in tegenstelling tot Córdoba, waar het regende. De rest van de dag rondgelopen in Sevilla en op de kamer geweest.
Donderdag een ander (goedkoper) hostal gezocht (en gevonden) en verhuisd. Ontbeten met een grote zak churros, die we (elke dag eigenlijk) halen bij de churrosbakkerij bij ons tegenover. De nieuwe kamer is niet geweldig en het heeft ook meer een financiële achtergrond (samen met gebrek aan zin om weer te verhuizen) dat we daar tot op de dag van vertrek (morgen) blijven. Er is geen tv en er zitten geen ramen in, wat de kamer de bijnaam de Party Factory opleverde (er is echt niets te doen daar). De rest van de dag rondgelopen in Sevilla, naar het busstation geweest voor informatie over bussen naar Lissabon en op een terrasje in de zon gezeten.
Vrijdag hebben we de ochtend besteed aan de kathedraal, waar we hebben staan kijken bij een begrafenis van een belangrijk man, met alle filmploegen, geestelijken (de bisschop himself) en drukte die erbij hoort. De rest van de middag foto´s online gezet (wat niet zo snel gaat op deze computers) en ´s avonds een uur gezocht naar een kebabzaak, om in een soort snackbar te eindigen (ondertussen regende het dat het goot).
Zaterdag ontbeten met churros, de was gedaan en naar de palveljoenen gelopen (van de Wereldtentoonstelling die hier ooit was). Verder aan de rivier gezeten in het zonnetje en ´s avonds Zaragoza vernederd zien worden in een cafeetje door Real Madrid (6-0). Bijna even boeiend als de wedstrijd waren echter de mensen om ons heen, er was een mega sjofele zwerver (door Robin omgedoopt tot ´Gipsy King´), die voortdurend lachte om de grappen die hij richting de hemel mompelde en een klein uur voor de sigarettenautomaat heeft gestaan, een groepje Engelsen waarvan er één een condoom om z´n hoofd deed en opblies en een groepje apenstonede jongens met baarden in het zwart die ongeveer de helft van hun bier over de grond gooiden. Al met al een mooie avond dus.
Zondag ontbeten met wat anders dan churros en daarna naar het Alcázar geweest (het paleis van de islamitische koningen van Sevilla). De rest van de dag op de kamer gezeten en moorse patronen getekend.
Dat was het allemaal wel weer geloof ik. Vandaag alles klaarmaken en morgen naar Lissabon!! Ik heb er zin in.
Tot binnenkort en een fijne kerst! Het zal wel mooi zijn in Nederland met die sneeuw.
Ciaoo!

• 21 December 2009 - 14:06

Jesse:

De Burger King verhalen! hahaha, dus als ik het goed begrijp brengen jullie veel tijd door in cafés, jullie kamers, snackbars en zo af en toe een kathedraaltje enzo?

• 22 December 2009 - 10:31

Annet:

veel plezier in Lissabon. Ga je ontzettend missen volgende week!
    Liefs van iedereen hier: Harrie, Luz en Elkin/-roy

• 22 December 2009 - 11:49

Lau:

iemand komt een paar kilo zwaarder thuis :$
    ik spreek je nog wel voor kerst denk ik ;)

• 22 December 2009 - 19:47

Sebas:

Lisboa :D

Welke film draaiden ze in de trein?

ow en ik heb een tijdschrift thuisgestuurd gekregen. Ga het kerst ff inscannen kan je genieten ;)

• 22 December 2009 - 21:25

Maarten:

Dit is nu de reden waarom ik mee had moeten gaan: wil vandaag terrasje pakken, gewoon heel mijn adressenboek gecontacteerd en gewoon niemand die met mij wil gaan borrelen. Ik mis je :P of althans de pilsjes met jou. We contacteren nog even over wat slim is, als ik nog een keer kom (goede periode, goed ticket) ;) Jullie ook goeie kerst daar en ik laat wat weten met Neues Jahres.
    KUS